avokado.org.pl

Efekt piły, czyli kto” piłuje naszą wydajność”?

Wydajność efekt piły blog Avokado

Wyobraź sobie, że zaczynasz wykonywać zadanie, które jest długotrwałe i wymaga od ciebie skupienia. Jak wygląda twoja wydajność przy wykonywaniu tego zadania? Na początku jest niska, bo dopiero zaczynasz. Potem stopniowo wzrasta, ponieważ w coraz większym stopniu jesteś skupiony i zaangażowany. Wreszcie – pracujesz na pełnych obrotach i osiągasz wysoką wydajność. I nagle… ktoś ci przerywa. To może być osoba, która zadaje ci pytanie, to może być dzwonek w telefonie lub informacja o przychodzącym mailu. Odrywasz się od zadania i przez chwile zajmujesz się czymś innym. Odpowiadasz na pytanie, odbierasz telefon bądź czytasz maila. Kiedy kończysz, znowu wracasz do zadania. Czy twoja wydajność jest na takim samym poziomie, jak przed chwilą? Nie! Ponieważ się rozkojarzyłeś, zająłeś czymś innym. A być może telefon bądź mail wzbudził twoje negatywne emocje? Znowu startujesz od początku i dopiero z czasem twoja wydajność wzrasta do optymalnego poziomu.

Czym jest efekt piły?

Dystraktory, które przeszkadzają nam w pracy wydłużają czas realizacji zadania nawet do 30%! Skoki naszej wydajności w sytuacji, kiedy co jakiś czas coś lub ktoś nam przeszkadza, na wykresie przypominają zęby piły. Dlatego efekt ten nazywamy efektem piły.

Efekt piły

Jak sobie radzić z efektem piły?

Szkolenia menedżerskie odpowiadają na pytanie: jak sobie radzić z efektem piły?

Pigułka Wiedzy nr 28 zatytułowana Efekt Piły w formie szkolenia video to recepta na to, w jaki sposób poprzez techniki menedżerskie minimalizować to zjawisko i dbać o naszą wydajność w pracy. To przydatna wiedza, która powinna się znaleźć zarówno w takiej formie doradztwa jak szkolenia menedżerskie jak i szkolenia dla pracowników. Co w związku z tyj warto robić:

Planować zadania, które wymagają skupienia zgodnie z krzywą zakłóceń w firmie. To znaczy wybierać taki czas, w którym najmniej się dzieje (poranek, czas lunchu itp).

Grupować pomniejsze zadania, które polegają na tym samym, np: wykonywać serię telefonów a nie pojedyncze rozmowy telefoniczne. Sprawdzać maile i odpisywać na nie 3 razy w ciągu dnia pracy, a nie a każdym razem, gdy przychodzi powiadomienie.

Wyciszać komunikatory i dzwonki telefony wtedy, gdy potrzebujemy się skupić.

Zapraszamy do oglądania wszystkich naszych Pigułek Wiedzy. To krótkie szkolenia w formie video uczące, jak w praktyce wykorzystywać wiedzę na temat zarządzania. Tematami Pigułek są techniki menedżerskie z trzech obszarów: komunikowania, zarządzania i planowania. Dzięki Pigułkom Wiedzy można zaplanować ciekawe szkolenia zarówno dla pracowników jak i menedżerów.

Scroll to Top