tagi:
Wszystkie wpisy:

3 rzeczy, które robiliby szefowie, gdyby znali teorię znaków rozpoznania analizy transakcyjnej.
Kiedy pytam znajomych o to, co myśli ich przełożony o ich pracy, najczęstszą odpowiedzią jest: „Nie wiem. Chyba jest zadowolony, bo nic nie mówi. Gdyby nie był, to by powiedział…”. Gdy pytam szefów co myślą pracownicy o ich sposobie zarządzania, też nie znają odpowiedzi. Z czego to wynika? Jako dzieci „zassaliśmy” przekonania od dorosłych. Między innymi przekonania

Avokado, czyli Lider z Empatią – kluczowa cecha w zarządzaniu na produkcji
90 % naszych klientów to firmy produkcyjne, duże i małe, różnych branż. Współpracując z nimi zauważyliśmy, że pracownicy produkcyjni są jak awokado: twardy środek łączą z miękkością. Na początku zwykle napotykamy twarde środki – pracownicy produkcji lubią mówić wprost, często są szczerzy do bólu i nie owijają niczego w bawełnę. Twardo stąpają po ziemi, bo na produkcji jak na dłoni widać każde niedociągnięcie, złą decyzję, błąd, które bezpośrednio wpływają na jakość produktu i liczbę reklamacji. Ta twardość przenosi się często na sposób zarządzania i podejścia do pracowników. Widoczna jest w przekonaniu, że na produkcji powinno zarządzać się „twardą ręką”…

Grywalizacja W Budowaniu Kompetencji Liderów Produkcji.
Wyobraź sobie, że ktoś proponuje Ci udział w wyścigach samochodowych. Nie jesteś do końca przekonany, że to dobry pomysł, ale z drugiej strony od kilkudziesięciu lat jesteś kierowcą, więc solidne podstawy masz. Decydujesz się wziąć udział. Zagłębiając się w temat odkrywasz, że jednak nie jest to takie proste jak się wydawało. Trzeba nauczyć się wielu

Jak ruszyć słonia, czyli Sigma GameLearning w usprawnianiu zespołu.
Być może chciałbyś, żeby twoje reakcje były przemyślane, rozsądne. Mam dla ciebie złą informację. Częściej słoń poniesienie cię tam, gdzie jeździec nie chciałby trafić. Jeszcze jeden pączek, kolejny odcinek serialu mimo późnej godziny. Tak! Teraz już wiesz kogo obwiniać…

Pilne pilnego pilnym pogania… Jak ustalać priorytety w życiu i pracy
Często podczas warsztatów dotyczących zarządzania aktywnością w czasie zadaję menedżerom lub specjalistom pytanie, kiedy ostatnio otrzymali zadanie, którego termin nie był określony jako pilny. Najczęściej mają kłopot z przypomnieniem sobie takiej sytuacji.

Work life balance – fikcja czy rzeczywistość?
Od lat w polskich firmach zwłaszcza tych będących częścią korporacji mówi się o idei work life balance. No właśnie mówi się… bo w niewielu tę ideę rzeczywiście się wdraża. Ta koncepcja stawia za cel odnalezienie równowagi pomiędzy pracą (karierą) a życiem prywatnym. Nie od dziś bowiem wiadomo, że człowiek dbający o swoje samopoczucie i zadowolenie w życiu, mający jasno określone wartości i kierujący się nimi w realizacji celów, posiadający zaplecze w postaci rodziny, przyjaciół czy pasji życiowych, to również dobry pracownik.